ogólnie

Zdrowy styl życia – czy to tylko chwilowa moda?

Zdrowie nie powinno być kwestią mody. To nie upodobania, jak np.: na perfumy Boss damskie, które mają różne odcienie zapachowe. Dbanie o swoje zdrowie powinno być raczej rozpatrywane w kategorii społecznego obowiązku. Człowiek jest jednak tak przewrotnie skonstruowany, że wiele rzeczy docenia dopiero jak je straci. Niestety tak też bywa i ze zdrowiem. Dopiero w obliczu choroby dostrzegamy wartość zdrowia. Szkoda, że nie wcześniej. Wtedy, gdy jeszcze nie jest za późno.

Dobrym zwiastunem dzisiejszych czasów jest pojawienie się trendu sportowego, aktywnego stylu życia. Środki masowego przekazu działają tu bardzo pozytywnie, pokazując jak można żyć mądrze, świadomie, zdrowo. Aktywność fizyczna znacznie poprawia sferę psychiczną. Usprawnia ciało i umysł. Warto także wspomnieć o tym, iż człowiek aktywny za młodu gwarantuje sobie utrzymanie lepszej kondycji i sprawności na starość. Dzisiaj starość nie musi się kojarzyć wyłącznie z niedołężnością.

Starsi ludzie też mogą być dłużej czynni zawodowo, dzięki temu, że ich ciało jest utrzymane w dobrej formie. Nie trzeba tu wielkiej filozofii czy dużego zachodu. Nie chodzi o wyczynowe i wyciskające siódme poty treningi, lecz o utrzymanie ciała w ruchu. A sposobów na aktywność znamy mnóstwo. Wystarczy wprowadzić zdrowe nawyki żywieniowe i sportowe. W jadłospisie kluczowe jest rozłożenie posiłków. Klasycznym błędem jest spożywanie jednego, skondensowanego posiłku w ciągu dnia a pomijanie innych. Naganne jest też doprowadzanie organizmu do uczucia wilczego głodu i kompulsywnego objadania się lub dojadania między posiłkami. Dojadanie sprawia bowiem, że człowiek właściwie nie przestaje w ciągu dnia jeść. Jada główne posiłki i między nimi przekąski. Organizm nie ma odpoczynku od jedzenia. Dlatego należy zwrócić uwagę nie tylko na to co jemy, ale także i jak jemy. A jedzmy częściej ale w mniejszych ilościach. Odchodźmy od stołu, gdy jeszcze moglibyśmy coś zjeść a nie objedzeni do przesady.

Przykładajmy wagę do śniadania. Przy czym śniadanie to nie filiżanka kawy i papieros a pełnowartościowy posiłek. Zrezygnujmy z kalorycznych bomb w postaci słodyczy, sosów, niezdrowych przekąsek na rzecz owoców, warzyw, naturalnych jogurtów, ziaren i wody. Zdrowe jadłospisy wcale nie oznaczają drastycznej diety, która wykańcza człowieka psychicznie i fizycznie. Mamy się najadać ale zdrowo a nie byle jak. Nie chodzi o połykanie kalorii, które odkładają się w postaci nadmiernej tkanki tłuszczowej lecz chodzi o kalorie, które są zdrowym budulcem dla organizmu. Ze zdrową dietą idzie w parze aktywność fizyczna. Co w tej kwestii możemy dla siebie zrobić? Możemy więcej chodzić, biegać lub jeździć rowerem zamiast korzystać z samochodu. Możemy chodzić na basen regularne i w ten sposób modelować swoją sylwetkę. Na squashu lub kortach można się nieźle spocić i zadbać o swoją formę. Ponadto, sporty przyjmują tu także rolę towarzyską. Można aktywnie spędzać czas z najbliższymi, z przyjaciółmi, ze znajomymi z pracy. Wtedy rozszerzamy pozytywne trendy dotyczące zdrowego stylu życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *